Gesponsord

Relly maakt ambities waar, bij klanten en in tests

Relly maakt ambities waar, bij klanten en in tests

Pas kort op de markt en toch al zo succesvol. Zowel bij gebruikers als in een grote onafhankelijke internationale test. Dat is knap. We hebben het over Relly, de Nederlandse premium minishovels. De fabrikant verzette achter de schermen zelf ook bergen en dat lijkt zich uit te betalen.

Toegegeven, bij de fabrikant van Relly, De Schans in Hedel (N.-Br.), weten ze echt wel waar een goede minishovel aan moet voldoen. Maar dat ook omzetten in een eigen modellenreeks én een professionele productielijn is toch wel andere koek. Het eerste model verscheen in 2021 en vandaag de dag kun je kiezen uit maar liefst 3 Relly modellen: de 1.0, 1.3 en 1.8. Beide in een dieselvariant en een elektrische. Het bouwen van een sterk merk met bijbehorend imago gaat niet van de ene op de andere dag. Toch lijkt De Schans daar in relatief korte tijd in geslaagd. “Dankzij de feedback en ideeën van onze klanten en dealers en de vastberadenheid van onze eigen mensen, zijn we erin geslaagd om in korte tijd een kwalitatief topproduct neer te zetten in de genoemde drie modellen”, zegt commercieel manager Jan-Willem Slegh van De Schans.

‘Oranje troon’

“We hebben het afgelopen jaar ontzettend veel energie gestoken in de verdere professionalisering van onze modellen en de productie. Er staat nu een volledige productielijn en we hebben een Nederlandse productiepartner gevonden met dezelfde mentaliteit als ons. Zij doen de voorproductie en -assemblage waarna wij de Relly’s assembleren.” Zichtbaar trots is Slegh op het behalen van het ISO 9001-certificaat en de RDW-typegoedkeuring. Dat is een internationaal erkende norm die bedrijven laat zien hoe ze een effectief kwaliteitsmanagementsysteem kunnen implementeren. “Wij staan voor kwaliteit en een optimale merkbeleving bij gebruikers en daar is dit certificaat het bewijs van.”

Die aandacht voor kwaliteit en machineprestaties bleef ook niet onopgemerkt in een grote premium internationale vergelijkingstest van minishovels. ‘Oranje troon’ kopt vakblad TREKKER dat zowel de Relly 1.8 als de Relly 1.8E testte. “Als je dan bedenkt dat we nóg maar vier jaar bezig zijn en de 1.8 pas in 2024 op de markt kwam, dan mogen we best trots zijn op dit resultaat. We hadden zelfs het best geteste hefvermogen (2.200 kilo!), de beste zitpositie, de fijnste giekbediening en de stilste aandrijflijn. Zowel motorisch als elektrisch. Het testresultaat zie ik als een beloning voor de betrokkenheid van onze klanten die onze machines op het niveau hebben gebracht waar we nu staan.”

Kom Relly rijden op de TKD

De Schans nodigt je uit om tijdens de TKD op kavel 74 zelf te komen Relly rijden op hun ‘oranje troon’. Alle modellen zijn aanwezig zodat je zelf kunt ervaren hoe is om met een premium minishovel te werken en welke doorontwikkelingen de fabrikant recent deed. Zoals het in samenwerking met Bosch Rexroth doorontwikkelde ventielenblok en de samen met Kubota geüpdatete regeneratiesoftware. Maar ook kleine aanpassingen met grote uitwerking in de dagelijkse praktijk zoals de positie van de tankdop.

Ervaar hoe het is om te werken met een combinatie van de minishovel met de fijnste giekbediening en de nieuwe Probst HVZ Pavertron elektrohydraulische bestratingsklem. De snelste bestratingsklem ter wereld met een legcapaciteit tot wel 700 m² per dag en een klemcyclus van slechts 4,5 seconden die zich dankzij 10 slimme programma’s bovendien automatisch instelt. Kijk dan gelijk even hoe vernuftig en innovatief het elektrisch verstelbare proportionele ventielenblok in de voorwagen van de Relly is. Omdat elke slang die door het knikpunt gaat er eentje te veel is.

Dit artikel is gesponsord door De Schans.