VMN media
Volvo Trucks introduceert 14-tons Volvo FL Electric
Volvo Trucks komt met een 14-tons variant van de FL Electric. De batterij-elektrische middelzware vrachtwagen is bedoeld voor binnenstedelijk transport.

Volvo Trucks komt met een 14-tons variant van de FL Electric. De batterij-elektrische middelzware vrachtwagen is bedoeld voor binnenstedelijk transport.

In de kleine tien jaar dat Veldhuizen Trucks actief is in het bouwsegment, heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot marktleider. Vooral op het gebied van het bijplaatsen van midliftassen voor de 10x4-kippermarkt en luchtgeveerde widespread-oplossingen heeft het bedrijf zijn sporen verdiend. Met de introductie van nieuwe zes- en zevenassers breidt Veldhuizen Trucks zijn portfolio uit met voertuigen die voortbouwen op de bewezen techniek.

Bij Scania Production Zwolle rolde op 14 mei jl. het miljoenste chassis van de productielijn. De productie van chassis in Zwolle startte in 1964.

Glimmend komt de nieuwe MAN 4x4 tankwagen de wasstraat uit. Chauffeur Paul Mosterdijk haalt ook de laatste resten modder weg, en dan is de truck weer klaar om te doen waar hij voor gebouwd is: brandstof leveren op elke locatie in Nederland én daarbuiten. Zelfs als het terrein niet meewerkt.

Eigenlijk weten truckfabrikanten écht nog niet welke technische richting de verduurzaming van het bouwtransport op de langere termijn op zal gaan. Accu-elektrisch is de komende jaren dé weg, maar waterstof klopt aan de deur. Maar ook andere alternatieven en zelfs diesels doen nog mee in het toekomstbeeld.

In de eerste helft van 2024 zijn een stuk meer zware bedrijfsvoertuigen gestolen dan in dezelfde periode vorig jaar. De RDW zag een stijging van 44 procent.

Het is om diverse redenen logisch om meer kilometers uit een band te halen. Dat kan, door een versleten band van een nieuw loopvlak te voorzien. Een veilig en duurzaam alternatief voor een nieuwe band, maar wel één met een imago probleem.

MAN Truck & Bus gaat als eerste Europese truckproducent een gelimiteerde serie trucks produceren met een waterstof-verbrandingsmotor.

Het blijft toch even wennen: de in racy blauw gehulde Renault E-Tech T komt volstrekt geruisloos aanrollen. Je ruikt geen diesel, je hoort geen zelfontbrander ronken onder de cabine. We maken kennis met de volledig elektrisch aangedreven Renault Trucks E-Tech T en E-Tech C.

Wim Martens Logistics rijdt sinds begin dit jaar met een Volvo FH Electric 4x2-trekker. Een tweede exemplaar wordt één dezer dagen afgeleverd. Het transportbedrijf telt dertig trucks en 45 medewerkers en opereert binnen de Laarakkers groep, bekend van de slooptak. "De wijze van transport gaat in de toekomst gewoon veranderen, dus dan kunnen we er maar beter vroeg bij zijn en ervaring opdoen met elektrische vrachtwagens", legt mede-eigenaar Boyk Martens uit.
