De Scania G560 kreeg van Veldhuizen Trucks een 10 tons luchtgeveerde midden-as. Daarnaast is het aangedreven tandemstel omgebouwd naar een hydraulisch gestuurde Wide-Spread-as opstelling. Deze as heeft een grote wieluitslag en blokkeert boven de 40 km/h in de rechtuit stand voor stabiel weggedrag. De luchtvering is origineel van Scania. Het hele concept is zo simpel mogelijk gehouden: geen extra hoogteregelaars of elektronica. Samen met de automatische vetsmering op het stuursysteem zorgt dit voor minimale onderhoudskosten.
50 ton
De as-positie van as twee bleef met 199 cm origineel. As drie staat op 181 cm vanaf as twee, as vier op 131 cm vanaf as drie. As vier is op de originele positie blijven zitten. Het aangedreven, gestuurde Wide-Spread tandemstel heeft een as-afstand van 181 cm. Daarmee komen de aslasten van voor naar achter op twee keer 10 ton, 7,5 ton voor de middelste as en twee keer 11,5 ton voor de aangedreven assen. Dat zorgt voor een totaal GVW (Gross Vehicle Weight) van 50 ton.
Extra laag en compact
De Scania heeft een lagere chassishoogte dan gebruikelijk is. Doordat het 40 tons VDL haakarm- afzetsysteem slechts 135 cm hoog is kunnen afzetbakken tot 265 cm hoogte vervoerd worden. Bijkomend voordeel is de grote stabiliteit en de optimale afrolhoek voor afzetcontainers. Verder is de truck compact gebouwd, met een Y- vormige brandstoftank aan de rechterkant tussen as twee en drie. De uitlaatdemper zit op de originele positie tussen as één en twee aan dezelfde kant.