Jaarlijks voert Van 't Hek zo'n 1.200 projecten uit, van klein en particulier tot groot en complex. "Alles wat voor funderingen gangbaar is, proberen wij aan te bieden."
Jaarlijks voert Van 't Hek zo'n 1.200 projecten uit, van klein en particulier tot groot en complex. "Alles wat voor funderingen gangbaar is, proberen wij aan te bieden."
Op de Bauma in 2022 verraste de Duitse graderfabrikant HBM-Nobas met een volledig elektrische grader; de 16 tons BG120 TA-E. Graders vormen in ons land een kleine markt: elektrische graders zijn dus helemáál een bijzonderheid. Drenth Groep in Emmen (Drenthe) heeft inmiddels een jaar ervaring met de elektrische HBM. Hoe bevalt dat in praktijk?
De Knikmops wordt gemaakt in België, maar 95 procent van de elektrische machines is voor de Nederlandse markt. Na de elektrische KM140E volgde de KM180E en nu is er de KM100E, het kleinste elektrische model. In de test blijkt dat een snelle en krachtige machine in zijn klasse.
Aannemers elektrificeren massaal hun bouwmachines. Ook Ploegam heeft flinke ambities, zegt algemeen directeur Gijs Ploegmakers. "We zijn al zover dat we alle machines die we hebben, kunnen elektrificeren."
Sany timmert als merk aan de weg, zeker als het gaat om elektrische machines. Een opmars die regelmatig sceptisch wordt bekeken, maar tijden veranderen. Hoogste tijd dus om in Shanghai te gaan kijken bij de grootste Chinese belofte.
Recent introduceerde Bredenoord de nieuwe Battery Box 30, kortweg BB30. Een van de kleinste en modernste batterijsystemen van de specialist in tijdelijke en mobiele stroomoplossingen. Zo kan de BB30 hoge piekstromen leveren en kun je 'm rechtstreeks opladen met zonnepanelen.
Drie jaar werkten lang werkten zeven aannemers, twee kennisinstellingen en Staad samen in het consortium De Bouwplaats van Morgen. Met als doel kennis opdoen over de inzet van elektrische graafmachines uit het zware segment. Op 12 september presenteerden zij hun bevindingen in Veghel, waarbij veel aandacht was voor de laadkosten.
Aannemers elektrificeren 'en masse' hun bouwmachines. Wat voor beleid hanteren ze daarbij? Wat zijn de grootste uitdagingen? Serie van vijf interviews met materieelmanagers van grote en middelgrote bouwers over de dilemma's en keuzes waar zij voor staan. Deze keer: Marco Tieleman, vestigingsmanager Dura Vermeer Materieel.
Besix Infra Nederland boft. Als partner van H.J. Beaujean Transport & Grondverzet BV uit Hoensbroek kan de kennisgedreven wegenbouwaannemer één van de nieuwste Volvo-trucks inzetten: de 100% elektrische FMXE 8x4V. Met vijf accupakketten heeft deze vierasser 450 kWh aan capaciteit beschikbaar, voldoende voor de dagelijkse ritten in het heuvelachtige Limburgse landschap.
De mobiele breek- en zeefinstallaties van Kleemann kunnen nu ook elektrisch in plaats van op diesel werken. Een milieuvriendelijk en kostenefficient alternatief volgens de Duitse fabrikant.