nieuws

Metso belooft ‘minstens’ 15 % brandstofbesparing met nieuwe breekinstallatie Lokotrack

Materieel

Metso belooft ‘minstens’ 15 % brandstofbesparing met nieuwe breekinstallatie Lokotrack

Metso heeft zijn Lokotrack breekinstallaties LT200HP en LT200HPS vernieuwd. De nieuwe LT200HP verbruikt volgens de fabrikant ‘minstens’ 15 procent minder brandstof.

De twee breekinstallaties zijn ontworpen voor secundaire en tertiaire breektoepassingen van granulaten voor wegenbouw, ballast voor spoorwegen en asfalt- en betonrecycling.

Rechtstreekse V-riemaandrijving vanuit versnellingsbak

De beloofde brandstofbesparing bij de nieuwe LT200HP komt volgens Metso door een rechtstreekse V-riemaandrijving vanuit de versnellingsbak. Deze komt in de plaats van een hydraulische aandrijving. Deze Lokotrack is de eerste die voldoet aan de Stage V-regelgeving.

De LT200HP is leverbaar met een verlengde hoofdtransportband voor een grotere inwerphoogte. Ook afstandsbediening is een optie.

Verwijderbare 1- of 2-deks zeef

De nieuwe LT200HPS kan worden voorzien van een verwijderbare 1- of 2-deks zeef.  De crusher is bedoeld voor zeeftoepassingen die een hoog rendement, een eindproduct van hoge kwaliteit, een precieze zeving en compacte transportafmetingen vereisen.

Beide modellen hebben een Nordberg HP200 kegelbreker.

Geïnteresseerd in recycling? Lees dan ook dit uitgebreide artikel.

 

Reageer op dit artikel