MAX Trailer, een zeer succesvolle bouwdoos
In 2012 richtte de Faymonville Group MAX Trailer op. Ruim 10 jaar later is het een regelrechte successtory.
In 2012 richtte de Faymonville Group MAX Trailer op. Ruim 10 jaar later is het een regelrechte successtory.
Van der Vlist Schelluinen zet sinds kort een Volvo FH Electric 4x2-trekker in voor speciaal- en zwaar transport van bouwmaterieel. Het is de eerste uit een serie van drie Volvo FH Electrics die dit jaar worden geleverd in samenwerking met Volvo Group Truck Center.
Leegwater Special Truck uit Zwijndrecht nam onlangs een nieuwe Scania R 500 6x2/4 voorloopasser in gebruik. De trekker met de zuinige sterke SCR-only 500 pk zescilinder motor maakt onderdeel uit van een uniek span waarvan er maar één in Nederland gaat rijden, aldus Scania.
Mud Grond- en Transportwerken uit Dalfsen nam recent een nieuwe rondom luchtgeveerde Scania 660S V8 8x4 als zwaar transporttrekker met naafreductie in gebruik. De trekker staat voor een eveneens nieuwe Broshuis modulaire 2-bed-4 uitschuifbare dieplader met afneembare interdolly. De truck is het zesde Scania voertuig dat Mud in één jaar geleverd kreeg.
Van Wieren Special in Emmeloord, actief in zwaar, exceptioneel en speciaal transport, heeft een Volvo FH500 met gestuurde voorloopas aan de vloot toegevoegd.
Op 4, 5 en 6 september verzamelt de transportbranche zich voor de 14e Transport Compleet in de Evenementenhal in Gorinchem.
Een 8x4-asconfiguratie, 750 pk motorvermogen, 240 ton GCW, Volvo I-Shift met kruipversnellingen en Volvo Dynamic Steering - het zijn enkele karakteristieke specificaties van de nieuwe Volvo FH16-trekker die Janssen Group uit Maastricht gaat inzetten voor zwaar transport.
Met de aanschaf van een nieuwe Volvo FH 460 4x2-trekker combineert J. Middelkoop Logistics b.v. twee primeurs: de Volvo-truck doorbreekt het tweemerkenbeleid van de transporteur uit Nieuw Vennep en is tevens de eerste truck die de nieuwe bedrijfsnaam JM Logistics uitdraagt.
Nooteboom Trailers in Wijchen bestaat 135 jaar. De specialist in zwaar- en speciaaltransport blijft innoveren en loopt sinds jaar en dag voorop met nieuwe technieken. In het jubileumjaar presenteerde Nooteboom bijvoorbeeld de Manoovr met gieksleuf, een ballasttrailer-versie van de Manoovr en een nieuwe, in eigen huis ontwikkelde hydraulische aslift.
Transportbedrijf Schoones in Vinkel heeft nu zo'n 10 maanden ervaring met een kruipbak in één van zijn Volvo-zwaartransporttrekkers. Op papier ideaal, maar hoe bevalt dat in praktijk? En blijft het wel heel, met 750 pk ingaand vermogen, zware lasten en zóveel koppel op lage snelheden? Op zoek naar antwoorden uit de praktijk reden we mee met chauffeur Patrick Kortleven en vragen we ook eigenaar Mark Schoones naar zijn ervaringen.