nieuws

Rapportcijfers grondverzetbedrijven: van 2,5 tot 9,4

Ondernemen

Rapportcijfers grondverzetbedrijven: van 2,5 tot 9,4

Klanten geven grondverzetbedrijven sterk wisselende rapportcijfers nadat de klus is geklaard. Kritische klanten geven een 2,5 als gemiddeld rapportcijfer. Wie tevreden is, waardeert een bedrijf met gemiddeld een 9,4.

De ondernemerssite Places.nl analyseerde 447 klantbeoordelingen van grondverzetbedrijven. Het gaat om reviews die zijn achtergelaten op Telefoonboek.nl.

Via Telefoonboek.nl zijn ruim 11.500 grondverzetbedrijven te vinden. Klanten kunnen op de site een beoordeling achterlaten. Aan enkele vaste onderdelen, zoals telefonische bereikbaarheid, service en prijs-kwaliteitsverhouding, kan een score worden toegekend. Daarnaast kunnen klanten een korte of langere geschreven review posten. Places heeft 447 van deze geschreven reviews geanalyseerd.

Gemiddeld krijgen grondverzetbedrijven een 7,1 als rapportcijfer

Gemiddeld krijgen grondverzetbedrijven van hun klanten het rapportcijfer 7,1. De bedrijven waarvan de reviews zijn geanalyseerd, kregen in 67 procent van de gevallen een positieve beoordeling. Positief wil zeggen: cijfer 6 of hoger. Gemiddeld ontvingen positief beoordeelde bedrijven een 9,4 als cijfers. De negatief beoordeelde bedrijven kregen gemiddeld een 2,5.

Duidelijk communiceren en afspraken nakomen, dat is belangrijk

Klanten vinden het belangrijk dat er duidelijk wordt gecommuniceerd, dat afspraken worden nagekomen, dat er netjes wordt gewerkt en dat de service goed is. ‘Keiharde werkers, betrouwbaar qua afspraken, redelijke prijzen, goede ideeën, sympathieke mensen. Kortom: top’, zo luidt een van de reviews.

Klanten vinden slechte telefonische bereikbaarheid een probleem

De slechte telefonische bereikbaarheid van grondwerkers wordt door klanten als probleem ervaren. De reviews kunnen vernietigend zijn: ‘Superslecht werk afgeleverd, niet op tijd klaar, olielekkages bij de auto en machines. Gewoon een groot drama. Ik zou hen nooit meer inhuren.’ En: ‘Zeer slecht met afspraken maken en houden.’

Negatieve beoordelingen  zijn terug te voeren op drie punten

Volgens Places.nl vinden klanten vooral een nette service, klantvriendelijkheid en het nakomen van afspraken belangrijk. Negatieve klantbeoordelingen zijn vaak terug te voeren op het tekortschieten op één of meer van deze drie punten. Slechte telefonische bereikbaarheid, gebrekkige service en het niet nakomen van afspraken zorgen voor ontevreden klanten.

 

Reageer op dit artikel