nieuws

Wereldprimeur: Dynapac SD2500CS met Stage-V motor voor Meijerink

Materieel

Wereldprimeur: Dynapac SD2500CS met Stage-V motor voor Meijerink

Van der Spek heeft de allereerste Dynapac SD2500CS met Stage-V motor mogen uitleveren. Het gaat volgens de leverancier om een wereldprimeur. De koper is Meijerink Wegenbouw.

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een Cummins QSB 6.7-C200 motor met een vermogen van 149kW. De Stage V emissie-eisen waaraan de motor voldoet, worden in 2020 van kracht.

De Dynapac SD2500CS is nu stiller, zegt Van der Spek

De motor is uitgevoerd met Vario Speed om de motor en het hydraulisch vermogen af te stemmen op de uit te voeren werkzaamheden. Met de nieuwe motor is de SC2500CS volgens Van der Spek stiller geworden.

Standaard is de SD2500CS uitgevoerd met Pavemanager 2. Hierbij kan de gebruiker diverse programma’s kiezen om met verschillende asfaltmengsels te werken. Ook Dyn@link is standaard. Hiermee kan de machine op afstand worden uitgelezen. Zo blijven het brandstofverbruik en andere prestaties inzichtelijk.

Minder afdrukken in het asfalt

Meijerink koos voor de optie Safe Impact. Dit betekent dat achter de voorste duwrollen twee cilinders zijn geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor worden afdrukken in het asfalt door de balk tot een minimum beperkt.

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hiermee kan de stoel van de machinist 50 cm links of rechts buiten de machine worden uitgeschoven. Het dak van de cabine dak is elektrisch in hoogte verstelbaar.

Maximale werkbreedte van 9,60 meter

De Dynapac SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6 meter. De maximale werkbreedte van de balk bedraagt 9,60 meter. Meijerink heeft ervoor gekozen de balk te laten uitvoeren met ‘balkbreedte-assistentie’. Hiermee kan de machinist exact aflezen hoe breed de balk is uitgeschoven.

Meer lezen over wegenbouw? KLIK HIER.

 

Reageer op dit artikel