nieuws

Mourik Infra voegt vijf Volvo-bouwtrucks toe aan de vloot

Materieel

Mourik Infra voegt vijf Volvo-bouwtrucks toe aan de vloot

Mourik Infra uit Groot-Ammers heeft vijf nieuwe Volvo-bouwtrucks in gebruik genomen. Het gaat om drie FMX 8×8 kippers en twee FM 8×4 kippers.

De vijf bouwvoertuigen zullen voornamelijk worden ingezet in de grond-, weg- en waterbouw. ‘Onze infra-divisie doet bijvoorbeeld dijkverzwaringen, asfaltwerkzaamheden en renovaties van sluiscomplexen en bruggen’, zegt bedrijfsleider Harry Brekelmans.

Af-fabriek als 6×6, daarna omgebouwd tot 8×8 widespreads

De drie Volvo’s FMX 8×8 worden vooral ingezet voor grondverzet. ‘Chauffeurs zijn enthousiast over de voertuigen, die erg sterk zijn in het terrein’, zegt Brekelmans.

De drie Volvo’s FMX 8×8 C-Ride kwamen af-fabriek als een 6×6. Terberg Techniek in IJsselstein heeft ze omgebouwd tot 8×8 widespreads met 11,5-tons Sisu voorloopas. Deze as wordt net als de laatste as elektrisch-hydraulisch gestuurd.

Twee van de drie Volvo’s FMX geschikt voor asfalttransport

De aangedreven vooras is bladgeveerd en de drie achterassen zijn hydraulisch geveerd en voorzien van waterpasdwarsregeling. De voertuigen hebben ook een weegsysteem.

Twee van de drie Volvo’s FMX hebben geïsoleerde wanden, zodat de trucks ook voor transport van asfalt kunnen worden gebruikt.

Mourik Infra heeft vijftig zware voertuigen in de vloot

De twee Volvo FM 8×4 widespread kippers worden specifiek ingezet voor asfaltwerk. Terberg Techniek heeft onder meer de achterste as widespread gezet en stuurbaar gemaakt. Door deze aanpassingen is een GVW van 43 ton gerealiseerd waarbij de bouwtruck door de meesturende achterassen wendbaar is.

Het wagenpark van Mourik Infra bestaat uit vijftig zware voertuigen, waarvan veertien Volvo-trucks.

De levering aan Mourik kwam tot stand in samenwerking met Volvo Group Truck Center en Terberg Techniek.

Ook een abonnement op BouwMachines? Dit is al mogelijk vanaf 6,25 euro per maand. Kijk hier naar de mogelijkheden.

Meer nieuws over Volvo Trucks:

 

 

Reageer op dit artikel