nieuws

Derde nieuwe Dynapac asfaltafwerkmachine voor Strukton

Materieel

Derde nieuwe Dynapac asfaltafwerkmachine voor Strukton

Strukton heeft voor de derde keer in korte tijd een nieuwe Dynapac SD2500CS asfaltafwerkmachine in gebruik genomen. De machine is afgeleverd bij Strukton-Ooms.

De Dynapac is, net als de eerder in gebruik genomen machines, uitgevoerd met een Cummins Tier 4-final motor met een vermogen van 149kW. Deze voldoet aan de laatste emissie-eisen.

Machine ‘aanzienlijk stiller’ door nieuwe motor

‘Strukton blijft vooroplopen als het gaat om investeringen in nieuwe wegenbouwmachines in Nederland’, laat leverancier Van der Spek weten in een persbericht .

Door de nieuwe motor is de SC2500CS volgens Van der Spek ‘aanzienlijk stiller’ geworden in vergelijking met eerdere machines.

Afdrukken in asfalt tot een minimum beperkt

De machine is voorzien van Safe Impact. Deze optie zorgt ervoor dat wanneer een asfaltauto voor de machine komt te staan, de impact minimaal is.

Achter de voorste duwrollen zijn namelijk twee cilinders geplaatst die hydraulisch in- en uitschuiven op het moment dat de asfaltauto in contact komt met de machine. Hierdoor worden de afdrukken in het asfalt door de balk tot een minimum beperkt.

Stoel uit te schuiven tot 50 cm buiten de machine

Standaard wordt de SD2500 geleverd met een hydraulisch verschuifbaar platform. Hiermee kan de stoel van de machinist 50 cm buiten de machine worden uitgeschoven, zowel links als rechts.

De machine is standaard uitgevoerd met kleurendisplays, zowel op het bedienpaneel voor de machinist, als op de hoekbedieningen voor de balkman.

Op verzoek van Strukton heeft Van der Spek extra led-verlichting opgebouwd, om bij nachtwerk voldoende licht rondom de machine te hebben.

Maximale werkbreedte van 9,70 meter

De SD2500CS is uitgevoerd met een V6000TVE afwerkbalk. Deze balk heeft een basisbreedte van 3.0 meter en is hydraulisch uitschuifbaar tot 6.0 meter. De maximale werkbreedte van deze balk bedraagt 9,70 meter.

Andere berichten over Dynapac:

Reageer op dit artikel