nieuws

Doosan lanceert nieuwe versie DX225LC-5

Materieel

Doosan brengt een nieuwe versie van de DX225LC-5 op de markt. Door de giek van 8,50 meter en een arm van 6,20 meter heeft deze machine een extra groot bereik.

Doosan lanceert nieuwe versie DX225LC-5

De DX225SLR-5 heeft een maximaal bereik van 15,38 meter, een maximale graafdiepte van 11,65 meter en een maximale graafhoogte van 13,08 meter. De graafkracht over de bak is 10 ton, over de arm is dit 6 ton.

In de machine ligt een eigen motor, en geen roetfilter

De machine heeft een bedrijfsgewicht van 24,4 ton en wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde, 6-cilinder DL06P dieselmotor met turbocompressor. De eigen Doosan-motor levert bij een vermogen van 124 kW (166 pk) zo’n 1800 tpm. De DX225SLR-5 voldoet aan de Stage IV-eisen.

Doosan maakt gebruik van uitlaatgasrecirculatie (EGR) en een selectieve katalysator (SCR). Een roetfilter is niet nodig.

Doosan claimt ‘tot 9 procent’ brandstofbesparing

Doosan claimt dat de machine ‘tot 9 %’ minder brandstof verbruikt. De machinist kan via het beeldscherm elke dag, of over een bepaalde periode, vanaf het dashboard het brandstofverbruik controleren.

‘De functie voor automatische uitschakeling bespaart brandstof en garantie-uren’, aldus Doosan. Als deze functie is ingeschakeld, wordt de motor uitgezet als deze een bepaalde tijd stationair draait. De machinist kan instellen of dit al gebeurt na 3 minuten, of pas na 60 minuten.

Aanbouwdelen vervangen zonder handmatige instelling

De DX225SLR-5 is voorzien van DoosanConnect. Dit systeem kan via internet de prestaties en de beveiliging van de machine bewaken.

De cabine van de DX225SLR-5 is groter dan de cabine op de DX225SLR-3. De machinist kan tien vooraf ingestelde configuraties voor aanbouwdelen selecteren en gegevens voor hydraulische stroom en druk kunnen op het bedieningspaneel worden ingesteld. Hierdoor kunnen aanbouwdelen worden vervangen zonder dat handmatige instelling nodig is.

Pedaal voor rechtdoor rijden en Trimble-ready-optie

Links van de al aanwezige rijpedalen is een extra pedaal toegevoegd voor rechtdoor rijden.

Voor de nieuwe machine is een Trimble-ready-optie beschikbaar, die een eenvoudiger installatie van onderdelen van het 2D- of 3D-nivelleersysteem van Trimble mogelijk maakt zonder lassen, opnieuw verven, boren of demonteren.

Meer artikelen over Doosan:

 

Reageer op dit artikel