nieuws

Case CX250D imponeert met laag brandstofverbruik

Materieel

NTP Infra draait sinds kort met een nieuwe Case CX250D. De machine imponeert op alle fronten, maar vooral met het lage brandstofverbruik. Bij rioolwerkzaamheden verstookt de Case niet meer dan 8 liter diesel per uur.

Case CX250D imponeert met laag brandstofverbruik

De Case CX250D maakte op machinist Pascal Bouwman van NTP Infra in Enschede een ijzersterke indruk tijdens een demo. Behalve het lage brandstofverbruik viel de soepele en precieze bediening van de machine op.

Voor de aandrijving is een Stage 4 Isuzu-motor verantwoordelijk. Uitlaatgasnabehandeling gebeurt met AdBlue, een roetfilter is niet nodig. De AdBlue-tank hoeft maar om de vijf tankbeurten gevuld te worden. De motor schakelt automatisch af na een vooraf ingestelde tijd. Dankzij het lage verbruik en bijbehorende emissies valt de Case binnen de MIA/VAMIL-regeling, met de nodige fiscale voordelen.

Case CX250D standaard royaal uitgerust

Case voorziet de CX250D af-fabriek van hydrauliekpompen met een opbrengst van 2×243 l/m, bij 1.800 toeren. Ook standaard zijn de 900 mm rupsplaten en een proportioneel bediende en elektrisch instelbare sloop/sorteerfunctie met joystickbediening. Verder rolt de Case met een aparte lekleiding, slangbreukbeveiligingen, een ROPS/FOPS-cabine en luchtgeveerde stoel van de lopende band.

Leverancier Schmidt Bouwmachines voorzag de graafmachine verder van climate control, treeplanken aan beide zijden, ledlampen, een extra gereedschapskist en een 27 mc radio. Twee camera’s zorgen voor veilig draaien. De CX250D is gespoten in de bedrijfskleuren van de NTP Groep.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels