nieuws

Sennebogen 608 Multicrane in railuitvoering

Geen categorie

Himmel & Papesch uit de omgeving van de Duitse stad Erfurt zet een wel heel bijzondere Sennebogen 609 Multicrane in voor het werk aan het spoornet. Met de machine worden netten aangebracht op rotspartijen naast het spoor, zodat er geen gesteente op de rails kan vallen.

Sennebogen 608 Multicrane in railuitvoering

De twintig meter lange giek is voor dit werk voorzien van een werkplateau op de palletvorken met daarop de boorapparatuur, die de gaten in de rots moet maken. Naast het extra railonderstel heeft de machine een hydraulisch in hoogte verstelbare cabine. Hij brengt de machinist op een ooghoogte van 4,1 meter en kan eveneens 17 graden achterover kantelen voor nog beter zicht.

“De Multicrane 608 is ideaal voor dit soort werk vanwege zijn compacte uitvoering. Hij kan bovendien snel op en af het spoor en is door zijn vierwiel besturing goed wendbaar,’ aldus Lothar Latosink, uitvoerder van Himmel & Papesch.

De Sennebogen 608 wordt aangedreven door een 91 kW Tier II diesel, maximum snelheid 30 km/uur. Een eerste order van 3000 vierkante meter net werd ruim binnen de beoogde tijd door de aannemer aangebracht. Sennebogen, gevestigd in Straubing, Duitsland telt meer dan 1000 medewerkers en heeft een omzet van 320 miljoen euro. In Nederland wordt Sennebogen vertegenwoordigd door Kuiken uit Emmeloord.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels