nieuws

Volvo EW 180 C opvolger Åkerman bij Jan v/d Boomen

Geen categorie

Na ruim 30.000 uren zat er voor machinist Frans van Baardwijk niets anders op: hij zei met weemoed de Ǻkerman EW 200 vaarwel en kreeg van zijn chef Jan van den Boomen een nieuwe Volvo EW 180 C om mee te werken.

Volvo EW 180 C opvolger Åkerman bij Jan v/d Boomen

Het is zo gek niet te bedenken of de nieuwe Volvo EW 180 C is er van voorzien. Een hoofdarm voor de spoorbouwwerkzaamheden om niet in de bovenleiding te belanden, een speciale lengteknikarm van 2,80 meter, een mono giek die is uitgevoerd met een hefhoogte afslag, een speciale opstap en een zwaardere dynamo.
Maar ook verlichting zit op alle bedenkbare plaatsen van de machine. De verlichting is noodzakelijk en wel zo veilig voor de vele nachtelijke werkzaamheden aan het spoor.

Zelf smeren
Het enige waarvan de machine met nadruk niet mocht worden voorzien is een centraal smeersysteem. Frans wil zelf controle houden op de machine en verzorgt dit smeerklusje iedere dag. Het overige dagelijkse onderhoud wordt verzorgd door een eigen monteur. Het zwaardere onderhoud en de keuringen worden uitgevoerd door Kuiken Veghel.

Bedrijfsprofiel
Van den Boomen B.V. richt zich op de grond-, weg- en waterbouw. De activiteiten worden veelal in opdracht van gemeenten en waterschappen uitgevoerd. Daarnaast verricht de onderneming ook werkzaamheden voor het spoor en voor bouwbedrijven.
Het bedrijfskantoor in Liempde, dat is omgeven door een ruim 20.000 vierkante meter groot terrein, is de uitvalsbasis van alle werkzaamheden van de ruim 35 vaste medewerkers en bijna evenveel ingehuurde krachten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels