nieuws

Eerste voorloopasser met Euro 5-motor in Nederland

Geen categorie

Mercedes-Benz levert de eerste voorloopasser trekker in Nederland met Euro 5-motor en PowerShift versnellingsbak aan transportbedrijf Van Eeuwijk B.V. uit Velddriel.

Eerste voorloopasser met Euro 5-motor in Nederland

Het familiebedrijf Van Eeuwijk heeft met deze Mercedes-Benz Actros 2551 LS V8 een heuse primeur in ontvangst genomen.

Veelzijdige Actros
Deze afgeleverde trekker beschikt over een 510 pk sterke V8-krachtbron, 6×2/4 aandrijving, Euro 5-motor en Mercedes PowerShift. Deze zwaartransporttrekker heeft een GVW van 25 ton heeft ontheffing voor een totaal treingewicht van maximaal 72 ton. Hierdoor kan Van Eeuwijk binnen heel Europa uitzonderlijke transporten verzorgen.

De veelzijdigheid van de Mercedes-Benz Actros wordt nog eens extra benadrukt door de af fabriek opgebouwde P.T.O. (Power Take Off) met hydrauliek installatie. Van Eeuwijk B.V. beschikt over meerdere opleggers, waaronder enkele die als kipper gebruikt kunnen worden. Deze kippers worden ingezet voor het vervoer van losgestorte grondstoffen in binnen- en buitenland.

Moderne technieken en oplossingen
“De milieuvriendelijke Euro 5-motor met AdBlue-toevoeging en de Mercedes PowerShift laten indrukwekkende verbruikscijfers zien en zorgen voor een flinke besparing op de brandstofkosten”, aldus Rob van Eeuwijk.

De PowerShift zorgt bovendien voor meer gemak voor de chauffeur dankzij de kickdownmodus, de uiterst precieze rangeermodus, de schommelmodus en de vier achteruitversnellingen.

Retarder
Voor het uitzonderlijke transport binnen heel Europa had Van Eeuwijk B.V. een aantal specifieke wensen, die af fabriek door Mercedes-Benz zijn vertaald naar pasklare oplossingen. Zo is er speciaal een retarder ingebouwd. De truck rijdt veel door bergachtige gebieden en dankzij de retarder worden de motor en de remmen in de afdalingen extra gespaard.

Omdat de trucks van de transporteur flinke afstanden afleggen, is de Mercedes-Benz Actros uitgerust met een extra grote brandstoftank van 650 liter. Ook de AdBlue tank is vergroot naar 85 liter. Met deze aanpassing kan de heen- en terugreis naar Zuid-Europa op slechts één AdBlue tank worden verreden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels