nieuws

Crienen rijdt storingsvrij met wide spread Iveco Trakker

Branche

G.J. Crienen Transport- en Aannemingsbedrijf investeerde in een wide spread Iveco Trakker. Omdat het bedrijf slechte ervaringen had met storingen in een elektronisch gestuurde derde as, is gekozen voor een mechanische as.

Crienen rijdt storingsvrij met wide spread Iveco Trakker

De wide spread Iveco Trakker is geleverd door Veldhuizen. De Iveco wordt af-fabriek geleverd met een achterasafstand van  1,40 meter. De vooras wordt gekeurd op 10,0 ton. De achterassen zijn geplaatst op 1,81 meter en gekeurd op 11,5 ton.

De achterste as blijft mechanisch geveerd en wordt mechanisch gestuurd vanuit het stuurhuis. Zodoende zijn geen kwetsbare elektro-hydraulische systemen nodig. ‘En zo ontstaat een veersysteem dat vrijwel geen onderhoudskosten vraagt’, zegt Veldhuizen.

Palfinger kipperkraan

De Iveco Trakker van GJ Crienen is voorzien van een Palfinger Epsilon Q180Z kipperkraan. Aan de kraan zit een Bakker grijper, model DDV EZ 090, gemonteerd.

Iveco Trakker wide spread met mechanisch gestuurde derde as van Veldhuizen

De achterste as blijft mechanisch geveerd en wordt mechanisch gestuurd vanuit het stuurhuis, zodat kwetsbare elektro-hydraulische systemen achterwege blijven.

Tevens is de auto voorzien van een tweezijdige kipper met afdekschotten. Die afdekschotten worden bediend door een hydromotor in het kopschot, zodat er gemakkelijk met een heftruck beladen kan worden.

Het eigen gewicht van de auto, kraan en tweezijdige kipper is 17.700 kg. Op een kenteken met een totaalgewicht van 33 ton blijft er een laadvermogen over van 15.300 kg.

Reageer op dit artikel