nieuws

Nieuwe Cat overslagmachines bieden maatwerk

Branche

Cat introduceert een drietal nieuwe overslagmachines op banden: de MH3022, MH3024 en de MH3026. De machines zijn ontwikkeld met oog op een zo efficiënt mogelijk toepassing. Maatwerk dus, al naar gelang het gebruik.

Nieuwe Cat overslagmachines bieden maatwerk
De nieuwe grijpers zijn zo ontworpen dat uitrustingsstuk en machine exact bij elkaar passen. Cat claimt daardoor een tot 15% verlaagd brandstofverbruik.

Met de nieuwe Cat overslagmachines op banden kun je voor elke toepassing de meest geschikte machine kopen of samenstellen. Zo hoef je geen machine met een brede onderwagen aan te schaffen als de te verwerken materialen een lage dichtheid hebben. Ook zijn er kortere hefarmen verkrijgbaar als de machine vaak in krappe ruimten wordt gebruikt.

De MH3022 is bijvoorbeeld geschikt voor overslagwerk binnen gebouwen. Bij deze machine heb je keuzen ui twee MH-gieken, drie rechte sticks met scharniermechanisme en twee Drop-Nose-sticks. De compacte onderwagen is breed genoeg voor een goede stabiliteit. Ondertussen zorgt het centraal geplaatste zwenklager voor dezelfde capaciteiten bij werken over de voorkant en achterkant.

Optimaal bereik met de lange MH-hefarm

Cat introduceert een drietal nieuwe overslagmachines op banden: de MH3022, MH3024 en de MH3026.

Er zijn nu twee Drop-Nose-sticks verkrijgbaar voor de MH3022 en de MH3026, met lengtes van 4,5 m en 5,5 m.

Is ruimte geen probleem, dan is de MH3024 ideaal voor taken als vuilstort, recycling en overslag van bulkmateriaal. De MH3024 biedt, zo zegt Cat, een optimaal bereik met de lange MH-hefarm en een keur aan onderwagenconfiguraties. Is stabiliteit geen issue, dan is de nieuwe onderwagen van 2,75 meter mogelijk de perfecte wagen voor de MH3024 onder normale omstandigheden. Diezelfde onderwagen kan ook gekozen worden in combinatie met  de MH3026 voor verwerking van materialen met een lage dichtheid.

In beide gevallen is de voetafdruk van de machine afdoende om stabiliteit bij normaal gebruik te garanderen. Bovendien is het hefvermogen over de achterkant opnieuw verhoogd door de symmetrische positie van het zwenklager.

Wanneer voor de werkzaamheden grotere hefvermogens en een groter werkbereik nodig zijn, is de MH3026 de optimale machine, aldus Cat. Deze is uitgerust met een lange MH-giek. Verder biedt hij keuze uit drie Drop-Nose-sticks, in lengte variërend van 4,9 tot 5,9 m, drie rechte sticks, en drie onderwagenmaten.

Cat overslagmachines vervoeren zonder stick te verwijderen

Het flexibele ontwerp van de nieuwe Cat overslagmachines op banden in overslaguitvoering draagt ook bij aan het transportgemak. Er zijn nu twee Drop-Nose-sticks verkrijgbaar voor de MH3022 en de MH3026, met lengtes van 4,5 m en 5,5 m. De nieuwe sticks kunnen een efficiënte oplossing zijn wanneer een machine regelmatig van het ene naar het andere werkterrein moet worden verplaatst. Deze sticks hoeven dan gedemonteerd te worden. Bovendien blijven ze onder de transporthoogte van 4 m.

Nog een handige toevoeging voor de nieuwe modellen is het duwblad aan de voorzijde, nu verkrijgbaar voor alle soorten onderwagens. Met die bladen kan het terrein snel schoongemaakt worden. Dat voorkomt weer lekke banden.

Poliepgrijpers verbeterd

Cat introduceert een drietal nieuwe overslagmachines op banden: de MH3022, MH3024 en de MH3026.

Met de nieuwe Cat overslagmachines op banden kun je voor elke toepassing de meest geschikte machine kopen of samenstellen. Zo hoef je geen machine met een brede onderwagen aan te schaffen als de te verwerken materialen een lage dichtheid hebben.

Verder heeft Cat de poliepgrijpers verbeterd. De nieuwe grijpers zijn zo ontworpen dat uitrustingsstuk en machine exact bij elkaar passen. Cat claimt daardoor een tot 15% verlaagd brandstofverbruik. Ook zijn de grijpers lichter, voor kortere cyclustijden en een hogere productiviteit. Voorts zouden ze langer mee moeten kunnen, dankzij gebruik van gietstukken in plaats van lasnaden.

De Cat overslagmachines kunnen optioneel besteld worden met een geavanceerd cabinefiltratiesysteem. Het systeem zorgt ervoor dat stof en verontreinigingen vrijwel volledig uit de cabine worden geweerd. Daarnaast is er een optioneel pakket voor eenvoudige toegang tot de cabine. Daarbij worden treden op de voor- en achterkant van de onderwagen gemonteerd. Zo is het gemakkelijker om in- en uit te stappen wanneer het bovenframe niet gelijkligt met het chassis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels